Посткритика: тумачења и одјеци
Сажетак
За који месец навршиће се десет година откако је америчка професорка британског порекла Рита Фелски објавила Границе критике (2015), студију која је својевремено изазвала бурне реакције читалаца. С ове просторне и временске удаљености, учинило нам се да је прави тренутак да се преиспита шта је посткритика, схваћена као критичко усмерење, али и методолошки коректив жалосног стања у ком се студије књижевности налазе већ више деценија, донела проучаваоцима, студентима и професорима књижевности. Је ли посткритички моменат био само тренутна реакција на ову кризу или је у питању дубље и далекосежније преиспитивање наше дисциплине? Како заправо изгледа посткритичко читање текста и по чему се разликује у односу на традиционалну критику? Најзад, јесу ли питања која Рита Фелски поставља у вези с предавањем и тумачењем књижевности данас релевантна и изван америчких оквира, у срединама са знатно друкчијом традицијом проучавања књижевности, каква је наша?

Овај рад је под Creative Commons Aуторство-Nекомерцијално-Без прераде 4.0 Интернационална лиценца.
Аутори који објављују у часопису сагласни су са следећим условима:
- Аутори задржавају своја ауторска права и додељују часопису ексклузивно право првог објављивања научног рада који је истовремено лиценциран под Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0), што омогућава другима да деле ту интелектуалну својину искључиво у научноистраживачке сврхе уз одговарајуће цитирање на аутора и часопис.
- Аутори имају права да деле своје радове у одговарајућим институционалним репозиторијумима, као и да их накнадно објављују прерађене и уз дораду, али уз обавезну потврду Књижевне историје и напомену о првом објављивању у овом часопису.
- Ауторима је дозвољено, чак се и подстичу да деле радове вирално (нпр. на друштвеним мрежама попут ResearchGate или Academia), што може довести до продуктивне размене научних информација, као и до веће видљивости и цититираности аутора и часописа. (Погледајте The Effect of Open Access).